ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗΣ

Απαραίτητος αλλά…

Δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα nextdeal.gr, 04/09/2020.

Αφορμή για το παρόν σημείωμα το εύστοχο  ερώτημα του κ. Λάμπρου Καραγιώργου, στο NextDeal, με τίτλο: Είναι απαραίτητος ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής; (δείτε εδώ).

Οι σύγχρονες εξελίξεις

Αν λάβει κανείς υπόψη τις θεσμικές απαιτήσεις και τις τεχνολογικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων, διαπιστώνει πως οι αλλαγές στην άσκηση της οποιασδήποτε επαγγελματικής – επιχειρηματικής δραστηριότητας, είναι καταλυτικές. Είναι δε αναμφισβήτητο το γεγονός πως η σύγχρονη εποχή της παγκοσμιοποίησης και του διαδικτύου, είναι αυτή της ψηφιοποίησης, που -ελέω κορονοϊού- πέρα από την επικοινωνία, τείνει να καθιερώσει την εξ αποστάσεως εργασία. Τεράστια αλλαγή με σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή. Όλο και μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού αναγκάζεται πλέον να εξοικειώνεται με την τεχνολογία, με τη χρήση του Διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης.

Όλο και περισσότεροι διαπιστώνουν ότι η ζωή τους γίνεται πιο εύκολη όταν επικοινωνούν και αξιοποιούν τις διάφορες τεχνολογικές εφαρμογές για να μειώσουν το χρόνο των μετακινήσεων και το χρόνο απασχόλησης, προκειμένου να διεκπεραιώσουν κάποια εργασία, κάποια παραγγελία ή διάφορα γραφειοκρατικά θέματα. Παράλληλα, όλο και περισσότεροι άνθρωποι εξασφαλίζουν μέσω του Διαδικτύου πρόσβαση σε πηγές γνώσης - πληροφόρησης, πληθαίνουν όσοι αναζητούν, εξερευνούν, συγκρίνουν και τελικά αποκτούν προϊόντα και υπηρεσίες, μέσω του Διαδικτύου. Η σύνδεση στο Διαδίκτυο και ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, το tablet ή το smart τηλέφωνο, είναι απαραίτητα πλέον σε κάθε σπίτι.

Το επαγγελματικό περιβάλλον

Στη ραγδαία εξελισσόμενη εποχή, είναι εύλογο το ερώτημα: "Είναι απαραίτητος τελικά ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής;". Μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται ο γνωστός Ασφαλιστής ο οποίος ευγενικά και διακριτικά μερικές φορές μιλάει για κάποιο ασφαλιστικό προϊόν και εξηγεί τα πλεονεκτήματά του ή αυτά της τάδε ασφαλιστικής εταιρείας; 

Λαμβάνοντας υπόψη τις προαναφερθείσες σύγχρονες εξελίξεις, αν κάποιος βιαστεί να απαντήσει πως δεν είναι απαραίτητος σήμερα ο Ασφαλιστής θα κάνει  λάθος. Είναι απαραίτητος, γιατί είναι αναγκαία η ανθρώπινη επικοινωνία, εκείνη που να εμπνέει αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας στον Ασφαλισμένο Ιδιώτη, Επαγγελματία ή Επιχείρηση. Βέβαια, θα πρέπει να τονιστεί πως ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής συνεχίζει να είναι απαραίτητος, με την προϋπόθεση πως είναι προσαρμοσμένος στις σύγχρονες απαιτήσεις άσκησης του επαγγέλματος. Να είναι πιστοποιημένος, σωστά εκπαιδευμένος, σύννομος με τις θεσμικές υποχρεώσεις που διέπουν το επάγγελμα. Φυσικά, να είναι και επαρκώς "ψηφιοποιημένος", γνωρίζοντας πως το όποιο ψηφιακό αποτύπωμά του, πρέπει να είναι αντικειμενικό και αξιόπιστο.

"Ψηφιοποιημένος" Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής

Ένας σύγχρονος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής - Φυσικό Πρόσωπο, οφείλει να διαθέτει επαγγελματική Ιστοσελίδα και παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, όπου να αναφέρει την ταυτότητα του στο επαγγελματικό επιμελητήριο, την ασφαλιστική κάλυψη της επαγγελματικής ευθύνης του, τις ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και τα ασφαλιστικά προϊόντα τα οποία προωθεί, δίνοντας έμφαση στα δυνατά του σημεία.

Αντίστοιχα, ένας Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής - Νομικό Πρόσωπο, πέραν των παραπάνω πληροφοριακών στοιχείων ενημέρωσης των υποψηφίων Πελατών του, οφείλει να έχει αναρτημένους στην Ιστοσελίδα τους εταιρικούς Ισολογισμούς και Δηλώσεις συμμόρφωσης με τις ισχύουσες νομικές διατάξεις περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, "ξέπλυμα" χρήματος κλπ.

Ψηφιακό αποτύπωμα της ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ

Η "ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ – Insurance Brokers, Εξουσιοδοτημένος Ανταποκριτής Lloyd’s", αναφέρεται στην αγορά ως μια ευέλικτη εταιρεία boutique με "ένταση τεχνογνωσίας". Δεν διαθέτει δίκτυο αποκλειστικών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών αφού η συγκυρία και οι μέχρι τώρα επικρατούσες συνθήκες της εγχώριας αγοράς δεν ευνόησαν μια τέτοια επιχειρηματική εξέλιξη. Όμως, χάρη στην έντονη παρουσία της στο διαδίκτυο, διαθέτει αρκετούς διαδικτυακούς Φίλους (Πελάτες ή Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές), οι οποίοι ξέρουν να ψάχνουν διαδικτυακά για λύσεις σε εξειδικευμένα ασφαλιστικά θέματα που τους απασχολούν! 

Ήδη εδώ και αρκετά χρόνια, η ΚΟΥΤΙΝΑΣ ΑΕ συνειδητά και επωμιζόμενη το σχετικό κόστος, συντηρεί την παρουσία της στο Διαδίκτυο, πάντα με τη δέουσα αξιοπιστία και υπευθυνότητα. Σχετικά, αναφέρεται η βασική εταιρική ιστοσελίδα www.gkoutinas.gr καθώς και οι εξειδικευμένες σελίδες www.drones-insurance.gr  (για την ασφάλιση Drone), www.asfalisi-ergou.gr (για την ασφάλιση τεχνικών έργων), www.asfalisi-michanikou.gr (για την ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης Μηχανικών - Μελετητών) και www.cyber-insurance.gr (για την ασφάλιση κινδύνων Διαδικτύου). Αναφέρεται επίσης η ουσιαστική παρουσία στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης: Facebook: https://www.facebook.com/koutinassa/ και https://www.facebook.com/koutinasDroneInsurance/?ref=bookmarks, LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gkoutinas/ και https://www.linkedin.com/company/1188905/admin/, Twitter: https://twitter.com/koutinas, YouTube: https://www.youtube.com/results?search_query=koutinas+sa.

Τέλος, αξίζει να επισημανθεί και το  εξειδικευμένο Ιστολόγιο (Blog) www.professional-liability.gr με διάφορα κείμενα ενημέρωσης πάνω σε θέματα Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης και όχι μόνο.

Γιατί, στη σημερινή εποχή, όταν μάλιστα προσφέρεις υπηρεσίες, το θέμα δεν είναι απλά να υπάρχεις. Ούτε αρκεί να φωνάζεις δυνατότερα από τους άλλους. Το βασικό είναι να είσαι αξιόπιστος και να εκφράζεσαι διαφορετικά!